21 Kasım 2013 Perşembe

Nazif KARAÇAM yazdı...

YAZAR VE ŞAİR BEHZAT ŞAŞAL’DAN
İKİ KİTAP
 
Nazif
KARAÇAM
Behzat Şaşal Ankara’da yaşayan Rumeli kökenli bir yazar ve şairdir. Sanıyorum ailesi Romanya’dan Eskişehir’e göç etmiştir.
Biz Behzat ile 1957-1958 yıllarında Ankara’da yedek subaylığımızda beraberdik. Oradan tanışıyoruz.
Sonra Ankara’da Halkevleri Genel Merkezinde görev aldık.
O yandan bu yana dostluğumuz, arkadaşlığımız devam etmektedir. Asıl mesleği mimarlıktır.
Iller Bankasından Baş Plancı olarak emekli olmuştur. Behzat Şaşal Kırklareli’nin yabancısı değildir. 1960’lı yıllarda buraya gelmiştir.
Ilk şiir kitabı DILEKÇE Kırklareli Yeni Istikbal Matbaasında basılmıştır.
Behzat Şaşal bir süre önce bana yazdığı iki kitabını birden gönderdi.
Daha önce “Sevgili Düşmanım Sigara (1976), Evrensel Eğitim ve Bilinçlenmeye Çağrı (2002) Din Evrenseldir- Birlik ve Bütünlüktür, Gözetilmektesiniz, Atatürk’ü Tanımak ve Anlamak ve şiir kitabı Dilekçe’yi yayımlamış, şimdi de Cumhuriyete Gölge Düşürenler ve Nasrettin Hoca’ya Çağdaş Bakış adlı kitapları yayımlamıştır. Görülüyor ki üretken bir yazardır.
Yazdıkları da hacimli kitaplardır.
Anlaşlıyor ki yazarlığa şiirle başlayan Şaşal bu uğraşıyı ikinci plana iterek kitap yazarlığını öne çıkarmıştır. Oysa Behzat bir Ahlak adamı’dır. LAIK AHLAK’ı kişiliğine mal etmiştir.
Zira kendisi Atatürkçü’dür.
Cumhuriyet Aydını’dır.
Islamı Atatürkçü bir zihniyetle sentez etmiştir.
Felsefesi ortayoldur. Şaşal’a göre cumhuriyet’in üzerinde bir gölge vardır.
Fakat bu gölge din değildir. Dış kaynaklı bir takım kuruluşların, ideolojilerin düşürdükleri gölgedir.
Ancak Şaşal’ın “Cumhuriyete Gölge Düşürenler” kitabı konu zenginidir. Konular rastgele değil özenle seçilmiştir. Kitapta Atatürkçüler ile inanç sahipleri karşı karşıya değildirler. Birbirini anlayanı birbirini tamamlayanı bir anlayışın temsilcileridirler. Bu bakımdan Şaşal kitabını okunur kılmıştır. Tekdüze yerine ara başlıklı metinler bir zincirin halkaları gibi birbirine bağlıdır. “Güldüren Düşündüren NASRETTIN HOCA’ YA ÇAĞDAŞ BAKIŞ” kitabı ise Nasrettin Hoca’yı anlatan girişten sonra hocanın güldüren, düşündüren fıkraları ile sayfalar zenginleştirilmiştir. Şaşal kitabını “Duyumlarıyle değil, beyinleriyle öğrenenlere armağan etmiştir. “Behzat Şaşal Nasrettin Haca’yı bir filozof gibi görmekte, onun yaşayıp yaşamadığını tartışmaktan kaçınarak, doğrudan yaşamışlığını öne çıkarmıştır. Türk gölge oyunu’na adını veren Karagöz böyle değil midir?
Behzat Şaşal okuyan, araştıran, fikir üreten bir kimsedir.
Insanlığa yararlı olanın peşindedir. Sigaranın zararlarını daha yıllar önce mizahi bir şekilde kitabında anlatmıştır. Insanların önüne yasakları doğrudan koymaz ama öyle anlatır ki anlattığı şeyin zararlı olduğunu söylemiş olur. Bu da Behzat Şaşal’ın anlatım biçimidir. Ünlü Yunan düşünürü Sokrat nasıl soru sormak suretiyle fikir doğurttuğunu süylüyorsa Behzat Şaşal’da yumuşak bir dil ve anlatımla insanlara zararlı olanları ortaya koyar. Neticeyi insanın beğenisine, tercihine bırakır. Şaşal’ı yıllar varki görmedim. Geçenlerde aradım sayın eşi ciddi bir rahatsızlık geçirdiğini, şimdi biraz düzelir gibi olduğunu söyledi.
Şaşal sölenenleri dinliyor fakat yanıt vermiyor.
Aziz dostuma acil şifalar diliyorum. Iyi olacağına inanıyorum.
Yine kitap yazamya devam edeceğini umuyorum.
Zira ciddi şeyler Şaşal’ın uğraş konusudur.
Onunla yıllardan beri kıvancı ve tasayı paylaşırız.
Geçen yıl Istabul Gazeteciler Derneğinden aldığım BABIALI’DE ALTIN 50 YIL ödülünden sonra bundan iki ay önce de Istanbul’da Türkiye Gazeteciler Cemiyeti’nden BURHAN FELEK BASINA HIZMET ÖDÜLÜ’nüaldığımı söyleyemedim.
Demek ki insanların paylaşmak istedikleri halde paylaşamadıkları şeyler de olabiliyormuş.
Galiba HAYAT dedimiz şey bu olsa gerektir. Behzat’a kalemi dert görmesin diyorum acil şifalar diliyorum.
Nazif KARAÇAM
nazifkaracam@gazetetrakya.com
Haberi Ekleyen : Nazif KARAÇAM
Kaynak : Nazif KARAÇAM
Yayınlanma Tarihi : 09.01.2008/12:25:11

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder